• Spring navigation over
  • Nyheder
  • Find vej
  • Presse og billeder
  • Kontakt
Byggeriet Nyt Aalborg Universitetshospital
Region Nordjylland - I gode hænder
  • Om byggeriet
    Vi bygger nyt i Aalborg Øst
    • Byggeriet i tal

    • Baggrund

    • Brugerinvolvering

    • Status - og historik

    • Vidste du at...

    • Kig med

    • Servicehuset

    • Digitale løsninger

    • Bæredygtighed

    • Arrangementer for offentligheden

    • Parkering

  • Aalborg Universitetshospital
    Det nye Aalborg Universitetshospital
    • Det nye Aalborg Universitetshospital

    • NAU Fellows

  • Psykiatrien - Aalborg UH
    Psykiatrien - Aalborg Universitetshospital
    • Etape 1

    • Etape 2

    • Planlægning og brugerinvolvering

  • Steno Diabetes Center
    Steno Diabetes Center Nordjylland
    • Om byggeriet til SDCN

    • Organisation

    • Planlægning

    • Politiske behandlinger

    • Projektstatus

    • Om SDCN

  • Udbud
    Udbud
    • Kommende udbud

    • Afholdte udbud

    • Digital udbudsproces

    • Entreprenøroversigt

  • Organisering
    Organisering
    • Projektorganisering

    • Projektafdeling

  • Om byggeriet
    • Byggeriet i tal
    • Baggrund
    • Brugerinvolvering
    • Status - og historik
    • Vidste du at...
    • Kig med
    • Servicehuset
    • Digitale løsninger
      • AGV (Automated Guided Vehicle)
      • Patientlogistik
    • Bæredygtighed
    • Arrangementer for offentligheden
    • Parkering
  • Aalborg Universitetshospital
  • Psykiatrien - Aalborg UH
  • Steno Diabetes Center
  • Udbud
  • Organisering
  • Tilgaengelighedserklaering
  • Nyheder
  • Find vej
  • Presse og billeder
  • Kontakt
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter
  • E-mail
Byggeriet Nyt Aalborg Universitetshospital

Du er her

  1. Forside
  2. Om byggeriet
  3. Digitale løsninger
  4. Patientlogistik
PRINT DEL
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter
  • E-mail

Om byggeriet

  • Byggeriet i tal
  • Baggrund
  • Brugerinvolvering
  • Status - og historik
  • Vidste du at...
  • Kig med
  • Servicehuset
  • Digitale løsninger
    • AGV (Automated Guided Vehicle)
    • Patientlogistik
  • Bæredygtighed
  • Arrangementer for offentligheden
  • Parkering

Patientlogistik

IT-systemer og mobil-app skal hjælpe patienter med at finde vej i Hospitalsbyen.

Hospitalsbyen tages i brug med nye teknologiske tiltag, der skal hjælpe patienterne med at finde vej. Samtidig sikrer systemerne, at patienterne tager plads i de rette venteområder, så der er plads til alle. Patienterne ledes igennem Hospitalsbyen i følgende trin:

  • Patienten ankommer til Hospitalsbyen og scanner sit sundhedskort ved en ankomstregistrerings-stander ved én af indgangene.
  • Herefter henvises langt de fleste patienter til et af de centrale venteområder. De findes bl.a. ved mange af indgangene.
  • Når tidspunktet for patientens aftale nærmer sig, bliver patienten bedt om at gå til et mindre, lokalt venteområde. Dette venteområde befinder sig på eller i nærheden af den afdeling, hvor patienten har en aftale.   
  • Ved ankomst til det lokale venteområde scanner patienten sit sundhedskort igen. På den måde ved afdelingen, at patienten er ankommet og klar til sin aftale.

Mobilappen 'Mine aftaler' guider patienten på vej

Patienterne kan undervejs få hjælp af mobil-appen 'Mine aftaler', der kan guide dem på deres vej. Appen kan bruges til selvbooking, til at holde styr på patientens aftaler på hospitalet. Herigennem vil systemet med jævne mellemrum opdatere telefonens placering, og på den måde hjælpe med at angive, når patienten fx skal dreje ned af en gang eller gå op af en trappe. Man kan sammenligne det med den navigation, vi kender fra Google Maps og lign. Bare indendørs.et - og ikke mindst til at guide patienten fra A til B i Hospitalsbyen. Navigationen virker kun, når telefonen er logget på Hospitalsbyen gæstenetværk

Appen er koblet sammen med øvrige IT-systemer i Hospitalsbyen, der holder styr på patientens mødetider og -steder. Det betyder, at patienten ikke selv skal indtaste sine destinationer undervejs. Ligesom appen altid kan hjælpe med at finde den korteste vej. Det gælder også, hvis patienten vælger en ny destination - fx i jagten på et toilet eller den nærmeste kaffeautomat.

Systemet er testet med hjælp fra borgere

De tekniske sider af systemet er selvfølgelig testet af eksperter. Bl.a. for at sikre, at systemet tager højde for både de hurtigste og de langsomste ben. Derudover har det været vigtigt at sikre sig, at systemet lever op til de høje krav i forhold til opbevaring af patientens data. Efterfølgende er systemet blevet testet af en god håndfuld borgere, der kom med gode input, nye perspektiver og observationer, som der arbejdes videre med frem mod systemets ibrugtagning ved udflytningen til Hospitalsbyen.

 

OPDATERET
5. april 2022

Du er her

  1. Forside
  2. Om byggeriet
  3. Digitale løsninger
  4. Patientlogistik

Tilgængelighedserklæring

    Byggeriet, Nyt Aalborg Universitetshospital  | Hospitalsbyen 1 | 9260 Gistrup | Tlf. 97 64 81 00 | Mailadresse: nau@rn.dk | Træffetid: Mandag-torsdag 8-15.30 fredag 8-15